dorneanueduard.blogspot.ro Web analytics

duminică, 22 martie 2015

DINTR-O PARTE


Nu înțeleg nimic din comentariile crainicului francez
Privesc scârbit meciul dintre olimpique lyon și nice
Trebuia să învăț franceza înainte de primul sărut
Dar eu am preferat să citesc cărți despre bertillonaj
și să merg la pescuit mrene în apele curate ale suhăi

ce naiba spune franțuzul ăsta mă întreb amuzat
parcă ar citi o scrisoare de condoleanțe pe treptele unui bordel
sunt damnabil din punct de vedere moral
refuzul meu de a învăța limba lui claude levi-strauss
atrage loviturile de penalizare și paralizează culorile
sub curbe granulometrice și eufemisme
retrograde

mesageri trimiși de preafericiții din iad
se înfruptă din surplusul verde al ecranului
fluierul arbitrului mă ajută să ghicesc esențialul paradoxului
la urma urmei fiecare centrare
explică superficialitatea  comportamentului criminogen al diavolului
rămân uimit asemeni copilului care am fost
fără să percep contrastele
așteptând ca mrenele să ajungă pe malurile de carne ale vieții
iar eu să mă satur privind țopăiala lor muribundă
pe umedele pietre ale tristeții
împreună cu ioana și tina cățelușa cu botic de moșneag
o da împreună

e deja minutul 96 al meciului
minutele de prelungire sunt simboluri ale violenței subliminale
aș vrea să alerg din mălini până în suceava
mi s-a făcut dor să fumez pe o bancă în parcul trei bărboși
știu nu mai fumez de mult
dar la naiba
fumatul și alergatul cu ochii închiși sunt convenții ale omului obișnuit
așa că voi centra în careul mic al tristeții
orice respingere este un factor parșiv al întâmplării

nu înțeleg nimic din comentariile crainicului francez
centrez
nu se înalță nimeni în lumina întrebării
citesc scorul
1-2
Diavolul adună mrene putrede și pietre de râu
Am centrat în careu ce naiba chiar nu vedeți
Chiar nu


Eduard Dorneanu
Mălini 23 martie 2015
Acest material este protejat de legea dreptului de autor. Sunt interzise preluarea parţială sau integrală şi difuzarea lui fără acordul autorului 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu