dorneanueduard.blogspot.ro Web analytics

vineri, 8 martie 2013

JESUS LOVES PENALTY KICKS


Iisus iubeşte loviturile de pedeapsă. Am învăţat asta încă din copilărie, deşi mama îmi spunea că dincolo de rugăciune stă cineva asemeni unui Moş Crăciun gata să îmi îndeplinească orice dorinţă. Nu am crezut niciodată în realizări care au la bază ajutorul divin. Iisus iubeşte loviturile de pedeapsă. El nu hotărăşte câştigătorii marelui premiu la 6/49, campioana Indoneziei la gimnastică ritmică sau preţul cărnii de cal. Ar fi de-a dreptul ridicol ca Iisus să fie de acord cu promovarea în finala concursului Eurovision a unui domn care scrie refrene ,,pe buza de sus” a nu ştiu cui sau cu monopolul vânzării lumânărilor, atribuit ştiţi voi cui. Chestiile astea sunt cât se poate de umane. Iisus nu ia parte la asemenea coţcării pământeşti. El iubeşte loviturile de pedeapsă.
Nu voi fi de acord în vecii vecilor cu obiceiul grotesc desfăşurat în jurul mănăstirii Hagigadar. Nu mă voi îmbulzi să umplu bidoane cu agheazmă de Bobotează. Nu voi sta o zi în picioare pentru a atinge moaştele sfinţilor. Sunt un om liber şi cred că demnitatea mea nu poate fi călcată în picioare. A fi ortodox nu înseamnă a fi sclavul unei dogme. Iisus iubeşte loviturile de pedeapsă. Dintotdeauna!
Ieri, Steaua a întâlnit campioana Europei pe Naţional Arena. Felul în care gruparea din Ghencea a controlat meciul a uimit şi a demonstrat încă o dată că echipa roş-albastră este într-o formă sportivă fără precedent. Linia de mijloc bucureşteană a fost superioară celei londoneze. Atacurile steliştilor au surprins, mai ales pe flancul stâng. Chelsea s-a înclinat în faţa unui public cald şi a unei echipe steliste aflată în zi de graţie. Cu toate că jocul echipei româneşti a fost unul remarcabil, rezultatul final se datorează în mare parte unei greşeli uriaşe a lui Bertrand care a faultat (inutil, cred eu) pe Rusescu. Ca atare, jocul Stelei a fost unul foarte bun dar ineficient în faza de finalizare. Chiar şi aşa, victoria Stelei este una de răsunet şi nimeni nu poate contesta şansele ei la calificare.
După meci am aflat că de fapt rezultatul partidei se ştia cu săptămâni bune înainte deoarece Iisus fusese rugat de o persoană foarte influentă, posesoare de palat şi dosar penal, să ajute echipa. Dacă este adevărat acest lucru înseamnă că Iisus este susţinător şi al echipe Fenerbahce Istambul ( victorioasă în deplasare) dar şi al celor de la Harrogate, victorioşi aseară în faţa celor de la Halifax. Nu ştiţi în ce ligă joacă Halifax? Ei bine, este vorba de liga a şaptea engleză. Nu mă îndoiesc că şi rezultatul acestui meci a fost cunoscut cu cel puţin un an înainte. Este imposibil ca în Anglia unde palatele şi dosarele penale se găsesc la tot pasul să nu existe o persoană care să poată comunica direct cu Iisus.
Aştept cu interes meciul retur al Stelei, deşi dacă ar fi să mă iau după declaraţiile unora sau ale altora, Iisus a hotărât deja echipa calificată pentru sferturi de finală. Sigur că nu cred că Iisus are asemenea preocupări. Nu îmi pot imagina veşnicia ca pe o imensă casă de pariuri. Cu toate astea, mărturisesc că ar fi mult mai interesant să fie aşa decât să credem că este un loc în care noi trebuie să stăm în genunchi şi să ne rugăm până se plictiseşte Dumnezeu. Oricum, pentru meciul retur nu fac pronosticuri. Nu de alta, dar cum să pariez împotriva lui Iisus?
Eduard Dorneanu
Mălini, 8 martie 2013

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu