dorneanueduard.blogspot.ro Web analytics

joi, 17 noiembrie 2011

RENTA VIAGERA SI NEPOTRIVIREA DE CARACTER

Astăzi am aflat și eu că sportivii premiați la diverse competiții internaționale majore primesc rentă viageră,sumele primite fiind între 20-80 milioane lei vechi.Asta înseamnă că gimnastele și canotoarele,campioane olimpice pe echipe sau individual primesc,suma maximă,adică 80 milioane lei vechi.Tot astăzi am aflat că a fost un scandal monstru deoarece era să se voteze o lege prin care aceste rente urmau să fie primite abia după ce sportivii aveau să împlinească 30 de ani.Gimnastele au făcut un scandal uriaș pentru că varsta de retragere în gimnastică este undeva între 18-22 de ani dacă nu chiar mai mică.Până la urmă se pare că scandalul a fost stins și campionii noștri își vor primi aceste rente toată viața.
Aceste rente sunt primite de sportivi pentru că numele României este promovat în afară granițelor țării și astfel cetățenii altor țări ne vor respecta pentru  reușitele lor de excepție.Până aici sunt de acord.Fiind un tip pesimist în ceea ce privește gândirea celor ce se tot schimbă la guvernare m-am gândit să fac și eu un mic experiment.Așa că am luat cele trei mari nume din sportul românesc despre care se spune că sunt arhicunoscute pe planeta asta.Având mii de prieteni ce locuiesc în diverse locuri de pe glob m-am hotărât să îi întreb despre aceste personalități.Iată ce am aflat:1.Pe Gheorghe Hagi îl cunosc toți turcii și îl consideră parte din istoria recentă a echipei Galatasaray Istanbul.Îl mai știu cei ce cunosc fotbalul spaniol foarte bine pentru că a evoluat la echipe mari de acolo.În rest lumea nu îl știe așa de bine iar peste ocean nu e cunoscut mai deloc.2Ilie Năstase este cunoscut doar de cei care cunosc istoria tenisului sau au o anumită vârstă și își amintesc cât de rebel era.3,Despre Nadia Comaneci îmi pare rău să o spun dar mai nimeni din străinătate nu știe aproape nimic.Întrebând un spaniol hâtru despre Nadia acesta mi-a răspuns intrebandu-ma dacă eu  știu cumva numele campioanele olimpice spaniole ce au luat medalii de aur în același an cu Nadia Comaneci .Avea dreptate spaniolul...
Și totuși oamenii întrebați de mine mi-au zis fără ca eu să îi întreb că au auzit de George Enescu sau Constantin Brancusi.Asta m-a bucurat enorm mai ales că zilele astea am tot fost atacați ca popor în media ba de francezi ,ba de italieni,ba de alte popoare ce ni se cred superioare doar pentru că nivelul lor de trăi este unul la care noi nici nu putem visa.Alți oameni și-au amintit si de alte personalități din România:Sergiu Celibidache,Monica Lovinescu etc.Da,categoric da,România este cunoscută pentru oamenii ei de valoare. Oamenii care promovează țara noastră sunt oameniii de cultură nicidecum sportivii.Sportul,până la urmă e parte din divertisment și are ca scop să ne retină atenția pentru un anumit timp.Să fim sinceri câți dintre noi urmărim canotajul sau gimnastica?.Câți dintre noi ne-am gândit să ne mândrim în fața străinilor cu rezultatele Laviniei Milosovici sau Danielei Silivas?Nici noi ca români nu mai știm ce au câștigat ele și când a fost asta.Cum să avem atunci pretenția ca un străin să știe ce mari victorii au  repurtat ele?Nu mai discut că audiența unei probe de canotaj sau a unei probe de gimnastică este extrem de redusă și aproape că nu intereseaza pe nimeni.
Ceea ce mie mi se pare revoltător este faptul ca acesti sportivi primesc rente viagere în urma unor performanțe pentru care au fost răsplătiți  material la timpul potrivit.Oare oamenii de știință români primesc rente viagere?Oare medicii care salvează vieți zilnic primesc așa ceva?E nevoie întâi să fie campioni la paralele inegale?Aha...Oare profesorii sau învățătorii primesc rente viagere?Nu primesc pentru că nu au câștigat nici o probă de canoe simplu.De pictori,poeți,scriitori,sculptori,de artiști în general nici nu mai vorbesc.Doi poeți nu vor putea  niciodată să câștige  o probă  de caiac canoe iar un pictor nu va câștiga în veci un concurs de cal că mânere.Maestrul Johnny Raducanu avea o pensie de 450 de lei iar poetul Ion Stratan s-a sinucis pentru că ``îl dădeau banii afară din casă``.
Constat că între mine și o parte din restul lumii e o..nepotrivire de caracter.Părinții noștri au muncit câte treizeci de ani și primeasca acum o pensie de mizerie iar astazi lumea era revoltata că gimnastele ieșite la pensie la numai douazeci de ani primesc doar 80 de milioane de lei vechi lunar.Din punctul meu de vedere mie mi se pare o mare nedreptate.Aceste domnișoare îmi pot promova țara și pe planeta Pluto că tot nu cred că ar merita o rentă viageră care să fie egală cu douazeci de pensii primite de un pensionar.  Sunt un tip teribil de sincer.Nu voi avea niciodată o rentă viageră dar poate că sinceritatea mă va juta să trec cu inimă ușoară prin viața asta gri ...Cine știe..

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu