dorneanueduard.blogspot.ro Web analytics

vineri, 6 aprilie 2012

ŞTEFAN RADOF----POEŢII PLEACĂ

Ştefan Radof
 Cu paşi de copil poeţii pleacă. Se retrag undeva pe o insulă albă, neapărat albă.
 ,,Casca de foc'', ,,Balade, Doamnelor, Balade'', ,,Iris'', ,,Efectul de seră'', ,,Statui în iarbă'', ,,Şoimul în iarnă'' sunt volumele de poezie ale regretatului Ştefan Radof. Poezia lui este sensibilă, plină de lumină.
 Cu paşi de copil poeţii pleacă. Primăvara îi duce undeva într-un loc în care poezia îi ocroteşte răsplătindu-i pentru cum au ars într-o lume ostilă.  . .
  Cănd voi fi melc de Ştefan Radof
,,Când voi fi melc,
Am să mă urc pe-o frunză, după ploaie,
Să-mpung cu ochii-n coarne
Lumina care vine de la tine, Doamne.

Cum voi fi singur
În cochilia-mi odaie,
Voi coborî pe frunza de la nuc
Să-mi caut melca prin grădină.

De n-o găsesc,
Am să-nţeleg că vrei să mă usuc
Şi n-am să-ţi caut vină.
Dar mai-nainte,
Adună-mă în palma ta, părinte,
Şi fă-mă iar ce-am fost,
De la-nceput..."
 din volumul de versuri "Balade, Doamnelor, balade" (Cartea Românească, 2008)



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu