dorneanueduard.blogspot.ro Web analytics

duminică, 26 octombrie 2014

DE CE MĂ DOARE ÎN COT ÎNTR-O ZI DE DUMINICĂ

Unii oameni au depresii sau dureri groaznice în diferite zone ale corpului. Nu e prea fain. Durerile îi fac pe oameni răi, absurzi, antipatici. Și pe mine mă doare în cot, dar asta nu din cauză că m-aș fi lovit sau pentru că mi-ar fi făcut o vrajă vreo Morgothie zbuciumată, Nu, la mine, durerile astea au devenit obișnuință.
Să vă explic. De exemplu, astăzi este duminică, o duminică friguroasă de octombrie. Lumea vorbește despre fragmentul din Sfânta Cruce adus tocmai din Ierusalim. Am spus unor ,,oameni de bine’’ că nu cred că acel fragment are puteri supranaturale. Nici nu cred că ar fi parte din Sfânta Cruce. Dacă am aduna toate ,,fragmentele’’ de acest fel am putea avea cruci cât pentru un cimitir. Desigur, m-a durut în cot de părerea ,,oamenilor de bine’’. Durerea a fost atât de intensă încât am râs câteva minute bune. Aceeași senzație am avut-o și când am văzut la televizor pe cei care stăteau la coadă, la moaște. De fiecare dată, când un pelerin dă un interviu îi urmăresc trăsăturile feții. Oamenii spun aceleași clișee și au o privire ciudată, bolnăvicioasă. Pe mine mă doare în cot, evident. Nu am încredere nici în puterea moaștelor, nici în credința unor indivizi care pupă racle și alte chestii bisericești.
Tot azi a avut loc bătălia secolului, înfruntarea divelor cu parul în mână sau mai pe românește, domnișoara Halep a jucat tenis cu domnișoara Serena Williams. Deși, aceste onorabile domnișoare participă la astfel de evenimente sportive doar pentru a câștiga bani, unii oameni sunt gata să te linșeze dacă nu ții cu favorita lor. Evident, nu am pierdut timpul . Nu am stat să văd cum pocnește mingea de tenis Halep sau adversara ei, dar am postat pe facebook o poză cu Serena și am afirmat că doresc ca ea să învingă. Am primit câteva zeci de mesaje de la ,,patrioții’’ neamului românesc. Da, m-a durut și încă mă doare în cot de părerile lor. Nu îmi place cum joacă Halep. Am pariat pe Williams și am câștigat. Am postat din nou pe facebook o poză cu domnișoara Williams. Binențeles că ,,patrioții’’ au luat foc. Am aflat că sunt un om care nu iubește valorile naționale, că iubesc femeile urâte și că nu am bun simț. Ar mai fi și alte acuze, dar majoritatea vin din partea unor cucoane agramate, așa că mă doare fix în cot de ele.
Cum vă spuneam , prieteni, e duminică de octombrie și mă doare în cot de multă lume. E timpul să ascult operă. ,,Oamenii de bine’’ continuă pelerinajele și vorbăria despre tenis, politică și religie. Ok, îi privește. Să aștepte ei ca lemnul sfânt, moaștele și tenisul feminin să le schimbe viața . Pe mine mă doare în cot de toate astea. Sunt vesel și demn. Au revoir !


Eduard Dorneanu
Mălini 26 OCTOMBRIE 2014
Acest material este protejat de legea dreptului de autor. Sunt interzise preluarea parţială sau integrală şi difuzarea lui fără acordul autorului

Un comentariu:

  1. uite, am citit articolul tău despre durere în cot și am strănutat. (oare ai dreptate, sau am răcit?)
    bine, nici eu nu cred că există atâtea fragmente din crucea pe care a fost răstignit Mântuitorul, încât să fi ajuns până azi, aici, la noi... dar vezi că prea ai repetat de multe ori că te doare în cot.
    se spune că gândurile, cuvintele sunt încărcate cu energie și s-ar putea să nu se știe...

    RăspundețiȘtergere