dorneanueduard.blogspot.ro Web analytics

miercuri, 26 noiembrie 2014

Despre ,,Mălini ''

A durat ceva timp până ce am terminat de scris această carte. Știu, este o carte atipică de proză. Nu am cosmetizat adevărul, nu am ridicat la rang de eroi personaje banale. Am folosit limbajul specific satului meu. Nu știu ce impact va avea acum această carte asupra trăitorilor din Mălini și din împrejurimi. Mărturisesc că am scris-o cu gândul, mai ales, la generațiile viitoare. Sunt sigur că peste timp, ,,Mălini’’ va fi una dintre cărțile preferate ale celor care vor locui în satul meu. Oamenii se vor schimba. Gândindu-mă la asta, știu că voi primi răsplata cuvenită. Peste sute de ani, când oamenii lacomi de laude și histrionicii zilei de azi nu vor mai fi nici măcar amintire, cineva îmi va citi cartea și îmi va rosti numele. Cu uimire și bucurie vor fi rostite și numele fraților pomi, numele satului meu drag, numele pădurilor și ale apelor. Abia atunci voi fi cu adevărat fericit. Îngerul de pază se va așeza alături de mine, dincolo de albastru, și îmi va întinde un măr pădureț cules de undeva din livezile din Mălini. Da, prieteni, voi fi cu adevărat fericit.

Un comentariu: