dorneanueduard.blogspot.ro Web analytics

vineri, 26 iunie 2015

Mălini

A plouat toată noaptea. Ogoarele s-au răcorit. E ziua tricolorului, ziua celor trei culori care au însoțit în marile bătălii pe oștenii neamului nostru. Bunicul meu, Vasile Dorneanu, a luptat sub tricolor în iadul de la Mărășești. Acolo au căzut pentru țară și flăcăii satelor bucovinene, fala și mândria neamului nost'. Și tatăl meu, Neculai Dorneanu, a fost prins în evenimentele sângeroase ale istoriei, în timpul celui de-al doilea război mondial. Eram un copil când tata îmi povestea: ,, Tricolorul este sfânt pentru români. Culorile sale trebuie păstrate curate, fără steme, fără coroane ale unor regi care vin și pleacă. Tricolorul trebuie păstrat curat căci sfinte sunt culorile lui''.
A plouat toată noaptea. Deschid un caiet de desen folosit de mine acum patruzeci de ani, pe vremea când mergeam la grădinița din sat. Privesc desenele copilăriei : ursuleți, case, pomi, frunze , etc. Pe prima pagină am desenat un steag tricolor. Culorile sale sunt curate, așa cum tata m-a învățat cândva: ,,fără steme, fără coroane ale unor regi care vin și pleacă''.
A plouat toată noaptea. Fulgerele m-au ținut treaz, iar amintirile au fost balsam și lumină. Ogoarele s-au răcorit. Și sufletul meu. . .
Stați departe de întuneric și de oamenii răi !
O zi fără tristețe să aveți

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu