dorneanueduard.blogspot.ro Web analytics

miercuri, 5 octombrie 2011

KURT COBAIN-APROAPE DE NIRVANA

Sunt zile când ploaia nu se mai oprește. Sunt nopți în care sunetul repetat al picăturilor de ploaie te fac să rătăcești drumul în labirint. Sunt clipe în care aplauzele celor din sala arhiplină te întristează în loc să te bucure. Sunt zile și nopți în care prietenii nu ajung niciodată la timp...
Lumea îl percepea pe Kurt Cobain doar ca pe un rocker teribil, compozitor și interpret al unor piese agresive cu sound strident dar ritmat. Cu toate astea, el era un bărbat sensibil, care suferea enorm în urma loviturilor primite din partea vieții. Prima lovitură a primit-o în 1975 când părinții săi divorțează.Impactul a fost nimicitor.Iată un fragment dintr-un interviu dat de Kurt Cobain având ca subiect divorțul părinților săi: "Îmi amintesc că, dintr-un motiv sau altul, mă simțeam rușinat. Mi-era rușine de părinții mei. Nu mai puteam să dau ochii cu unii dintre prietenii mei de la școală, deoarece îmi doream cu disperare clasică, știi tu, familia tipică. Mama, tata. Îmi doream acea securitate, așa că mi-am detestat părinții timp de câțiva ani din cauza asta." Fără îndoială, era un om sensibil,un om care își exprima tristețea în muzica aceea atât de neînțeleasă . Celebritatea dar și Courtney Love l-au adus și mai aproape de suicid. Au apărut drogurile și alte probleme... În ziua de 8aprilie 1994 Kurt Cobain s-a împușcat în cap. Cu toate că în ultima parte a vieții sale s-a purtat ciudat iar momentele de luciditate au fost destul de rare, mesajul biletului său de adio sau șochează prin originalitatea sa macabră: Kurt Cobain se adresează prietenului său imaginar din copilărie, Boddah căruia îi spune că viața lui a devenit o mare minciună, că nu mai simte muzica și că scena a devenit pentru el un loc străin. Kurt Cobain a fost incinerat, cenușa sa fiind împrăștiată în două locuri diferite:într-un templu budhist din Ithaca și în râul Wishack. O treime din cenușa lui a rămas în posesia soției sale, Courtney Love deși multă lume a afirmat că ea l-ar fi ucis pe Kurt iar apoi i-a înscenat sinuciderea.
Sunt zile când nimic nu îți poate aduce fericirea. Sunt nopți când iubirea e la fel de amară ca și tristețea. Sunt zile și nopți în care prietenii nu ajung niciodată la timp... În ultima sa scrisoare Kurt Cobain cita un vers dintr-un cântec al lui Neil Young: "It’s better to burn ouț than to fade away"... Apoi clepsidra a fost întoarsă de mâna unui zeu nemilos...

3 comentarii:

  1. "Sunt zile când nimic nu îți poate aduce fericirea. Sunt nopți când iubirea e la fel de amară ca și tristețea. Sunt zile și nopți în care prietenii nu ajung niciodată la timp... În ultima sa scrisoare Kurt Cobain cita un vers dintr-un cântec al lui Neil Young: "It’s better to burn ouț than to fade away"... Apoi clepsidra a fost întoarsă de mâna unui zeu nemilos..."

    RăspundețiȘtergere