dorneanueduard.blogspot.ro Web analytics

vineri, 22 august 2014

ATACUL CĂMĂȘILOR ALBE

Câți habotnici locuiesc în România? O groază. Sunt cei care cred că Dumnezeu e ortodox și ține evidența contabilă a locașelor de cult. Sunt cei care se târâie în genunchi în jurul mănăstirilor . Sunt cei care stau la coadă la moaște. Sunt cei care îți pot explica imediat cum e raiul, cât poartă la sandale sfântul Petru și câte mătănii trebuie să faci pentru ca Domnul să îți ierte zilnic măcar 16 păcate. Ei bine, într-o astfel de țară ai crede că există și cultul eroilor. S-au construit biserici unde sunt pomeniți eroii, e real. Oamenii se adună și acolo, tot la zile festive. Mai sunt eroii cinstiți în țara asta sau amintirea lor este folosită de unii și de alții ?
M-am gândit să scriu ceva despre ,,atacul cămășilor albe’’, mai ales că la el a participat și bunicul meu, Vasile Dorneanu. Apoi mi-a fost rușine. Să nu mă înțelegeți greșit. Mi-a fost rușine de rușinea celor care ar fi citit editorialul meu. Eroii care au luptat pentru patrie au fost uitați de mulți dintre cei care se bat cu pumnul în piept că sunt români. Oamenilor le este mai ușor să se roage, să înjure și să mintă. Domnul nu poate fi păcălit oricât de epresivo-bovin ar fi rânjetul mistic al celor care se roagă pentru a le se ierta păcatele deși sunt siguri că le vor repeta imediat după ce ies din locașurile de cult.
Sunt mândru că sunt român. Și spun asemeni celor care au luptat la baionetă pe câmpul de luptă de la Mărășești-Moara Albă : PREZENT ! PE AICI NU SE TRECE !


Eduard Dorneanu
Mălini 22 august 2014
Acest material este protejat de legea dreptului de autor. Sunt interzise preluarea parţială sau integrală şi difuzarea lui fără acordul autorului . 

2 comentarii: