dorneanueduard.blogspot.ro Web analytics

sâmbătă, 16 august 2014

O NOAPTE FĂRĂ TRISTEȚE- MĂLINI 17 AUGUST-2014

S-a răcorit. Stau în cerdac și privesc un cer fără lună, fără stele, fără pete de sânge. Pe brațe am tot felul de semne lăsate de frunzele popușoilor. Am cărat cu o coșarcă fasolea pitică. Coșarca nu cântărește mult, dar frunzele popușoilor sunt tăioase și au lăsat urme și arsuri pe brațele și picioarele mele. Am răsturnat fasolele pe un țol vechi și spre seară le-am învelit cu un nailon pentru că e posibil să plouă.
-Știi, am spus mamei, peste vreo patru ani voi împlini juma’ de secol, iar eu încă mai visez că primesc ordin de încorporare.
-Ai rămas un copil, Eduardule.
-Da, așa este.
Mă întind pe spate, pe banca de lemn din cerdac. Cerul este negru, posomorât. Nu reușesc să găsesc nicio stea.
-Tare aș fi vrut să număr stele.
E răcoare. Respir adânc. E liniște. Se aude murmurul apelor Suhăi. Cât de odihnitoare e zbaterea apelor. Ca o rugăciune spusă lângă patul unui copil pe jumătate adormit. Ca un alint rostit de un bărbat aspru în fața unei femei frumoase și capricioase. Ca o chemare de sirenă. La ceas târziu. Sub un cer fără stele și fără lună. În zi de duminică. Azi.

Vise frumoase ! Stați departe de întuneric și de oamenii răi !
O noapte fără tristețe să aveți !  

Eduard Dorneanu
Mălini 17 august 2014
Acest material este protejat de legea dreptului de autor. Sunt interzise preluarea parţială sau integrală şi difuzarea lui fără acordul autorului .  

3 comentarii:

  1. Creezi imagini picturale prin starea pe care o transmiti de fiecare data .

    RăspundețiȘtergere
  2. Noapte buna....si multa inspiratie , pentru a ne incanta mult timp de acum incolo....asa tanar in suflet , cum esti :-) )
    Si eu am varsta ta , dar .... exact asa simt , ca la 20 ani ....si , e frumos !

    RăspundețiȘtergere
  3. Căt de odihnitoare sunt aceste rânduri :)

    RăspundețiȘtergere