dorneanueduard.blogspot.ro Web analytics

marți, 19 august 2014

O NOAPTE FĂRĂ TRISTEȚE- MĂLINI 20 AUGUST-2014

S-a dus ziua de 19 august. M-am gândit mult la bunicul meu, Vasile Dorneanu. El și camarazii lui atacau la Mărășești, la Moara Albă acum mulți ani, pe 19 august 1917. În istorie, acel atac a primit numele de ,,atacul cămășilor albe’’. Flăcăii din Regimentul 32 Infanterie ,,Mircea ’’au atacat la baionetă forțele inamice. Bunicul a povestit tatălui meu tot: cum urlau muribunzii, cum curgea sângele în tranșee și cum strigau soldații numele Domnului în timpul luptelor.
Mă așez pe treptele de ciment ale casei. Deschid portițele cerdacului și mă las pe spate. Privesc cerul, așa cum o fac în fiecare seară. E răcoare. Vântul mângâie pământul, crucile mormintelor lăsate în paragină și oasele neîngropate din prăpăstii. Îmi amintesc căutătura aspră a bunicului. Știu că acolo la Mărășești, moartea l-a strigat pe nume neîncetat. Bunicul i-a răspuns:
-Nu mă striga, spurcăciune ! Pleacă departe de mine! Dacă nu pleci îți voi înfige baioneta în burtă și îți voi scoate mațele puturoase, afară la lumina cea mare. Nu mă striga, spurcăciune ! Nu mă striga !
Mă ridic și mă apropii de regina tuia. Mângâi verdele ei și plec mai departe. Ajung în livadă. Lângă nucul Sybil mă opresc din nou. Rugăciunea mea este scurtă și neobișnuit de simplă. Cuvintele mele pleacă înspre albastru. Domnul zâmbește. Îmi simt inima ușoară. Și caldă. Caldă.


Vise frumoase ! Stați departe de întuneric și de oamenii răi !
O noapte fără tristețe să aveți !



Eduard Dorneanu
Mălini 20 august 2014
Acest material este protejat de legea dreptului de autor. Sunt interzise preluarea parţială sau integrală şi difuzarea lui fără acordul autorului .  

2 comentarii: