dorneanueduard.blogspot.ro Web analytics

luni, 18 august 2014

NIHIL CUM LAUDE-BEST SELLERS ȘI FASOLE PITICĂ

Gata. Am terminat de  smuls păstăile fasolelor pitice de pe curpeni. A durat mult pentru că sunt leneș și zăpăcit. Evident, după ce m-am cinstit cu suc de lămâie și ciocolată caldă am intrat pe net. Am văzut mai multe anunțuri ale unor scriitori necunoscuți mie. Am aflat că au tipărit cărți noi, toate geniale, dacă ar fi să mă iau după laudele de pe coperta a patra. Coperțile cărților erau fotografiate și postate pe net în așa fel  încât se putea citi ce scrie pe ele și de pe planeta Saturn. Ce m-a uimit? Ei bine, pe majoritatea cărților scria ,,best seller’’. E real, pe unele cărți scria ,,categoria best seller’’, iar pe altele au fost imprimate direct cele două cuvinte nemaipomenite. După câteva minute de gândire mi-am spus: ,, Poate e real, ce Dumnezeu. Dacă există aparate care pot determina sexul copilului aflat în burta mamei de ce nu ar exista un aparat care să identifice ,, besturile’’ înainte ca genialele cărți să ajungă la vânzare ?’’. După ce am lămurit problema asta m-am uitat încă o dată la numele autorilor. Aproape de nimeni nu am auzit. M-am uitat și la numele editurilor. Niciuna dintre ele nu e editură de top. Majoritatea sunt edituri care nu au avut stand la târgurile de carte, iar unele dintre ele cred că nici comercializează volumele tipărite ci trimit ,,besturile’’ autorilor care pot face cu ele absolut orice. Ok, m-am lămurit. Sper ca în curând să nu apară în literatura română apelative ca : ,,regele literaturii române’’, ,,prințișorul poeziei postmoderniste’’ sau ,, regina prozei science-fiction ’’. Sper ca infatuarea să se limiteze la  ,,besturi’’. Mi-am adus aminte că am lăsat curpenii fasolelor pitice lângă Oblyo, mărul pădureț. Mă duc să îi mut undeva, mai aproape de ogor. După ce se vor usca le voi da foc. Oare și ,,besturile’’ se usucă ? Cred că ar arde bine. La foc mic sub un pod părăsit. Ha, ha, ha, ce rău sunt, nu-i așa ?


Eduard Dorneanu
Mălini 18 august 2014
Acest material este protejat de legea dreptului de autor. Sunt interzise preluarea parţială sau integrală şi difuzarea lui fără acordul autorului . 

  

4 comentarii:

  1. Tu ne oferi oferi mereu clipe de frumusete prin modul in care prezinti lumea in care traiesti . Imaginile picturale si momentele magice ne ating sufletele.

    RăspundețiȘtergere