dorneanueduard.blogspot.ro Web analytics

marți, 19 august 2014

RĂUTĂCISME ȘI MISTICO-EUROI

Casele de pariuri dau o cotă de minim 2,25 pentru victoria Stelei. Ai spune că adversarii Stelei vin dintr-un campionat de valoare sau că lotul lor este format din jucători de excepție. Aiurea, bulgarii au o echipă la fel ca a noastră: de locul 4 în grupele Ligii Campionilor. Să pariez 3 lei pe victoria Stelei ? Să nu pariez? Mi se pare că aud un cântec bisericesc: ,,Califică Doamneee echipa Ta și binecuvântează euroii lu’ Jijii’’. Mda, și asta e  adevărat. O mulțime de preoți, călugări, personaje din desenele animate și oi polifemice se roagă pentru victoria echipei româno-machidoneană. Îmi închipui cum stareța unei mănăstiri își cheamă surorile întru’ Hristos și le spune: ,,Să cerem Domnului să umfle conturile celor care au grijă de echipa de fotbal din Ghencea. Să spuneți de 200 de ori rugăciunea ,,Tatăl nostru’’ și la sfârșit să adaugați: Doamne ajută ca țara asta care e ,,Grădina Maicii Domnului’’ să fie reprezentantă în Liga Campionilor.’’ Apoi vor bate clopotele. Sunetul lor cristalin îndepărtează norii cei răi. Sacre le sunt sunetele: ,,baani, baani, baani’’.
Renunț să mai pariez. La urma urmei, victoria steliștilor va aduce 20 de milioane de euro, stăpânilor echipei. Cum să mă bucur pentru un câștig de 7 lei? Bun, am lămurit problema. Nu mă voi uita la meci, nici nu am cum deoarece meciul e transmis de un post neinclus în grila de programe a celor de la cablu.
Să risc un pronostic? Victorie pentru bulgari? Egal și ne calificăm noi în meciul retur? Nu știu ce să spun, dar ar fi timpul ca Steaua să nu se mai califice. Nu, nu am nimic împotriva Stelei, dar m-am săturat să râdă toată lumea de noi pentru că această ,,magică’’ echipă nu poate învinge pe nimeni în grupele Ligii Campionilor. Înțeleg că și calificarea în grupe este o performanță, dar umilința din meciurile din grupe ar trebui evitată.
Și totuși, casele de pariuri dau o cotă de 2,25 pentru victoria Stelei. Bizar, mda...


Eduard Dorneanu
Mălini 19 august 2014
Acest material este protejat de legea dreptului de autor. Sunt interzise preluarea parţială sau integrală şi difuzarea lui fără acordul autorului .  

2 comentarii: