dorneanueduard.blogspot.ro Web analytics

duminică, 17 august 2014

ȘERPII LU’ 15 AUGUST

Ce se întâmplă pe data de 15 august ? Depinde. În unele țări se dă în folosință un nou spital sau o bibliotecă. În alte locuri, oamenii merg la teatru, la operă sau fac acte de caritate. Există și o țară unde pe data de 15 august se dă startul la mers în genunchi în jurul mănăstirilor. În acest moment nu îmi amintesc numele țării, dar asta nu are importanță.
Care e treaba cu șerpii? Am deschis televizorul pe un post de știri. Tocmai se prezenta un reportaj din care am înțeles că undeva, la o mănăstire ortodoxă ( din altă țară ) pe data de 15 august șerpii vin și se lipesc de icoane. Adică se roagă fierbinte în limba lor, apoi pleacă liniștiți la treburile lor reptiliene. Nu mă mir prea tare. Sunt ortodox și am învățat lecția: Domnul a hotărât ca doar lumânările ortodocșilor să se aprindă la oră fixă în noaptea de Înviere, în satele și orașele patriei apare chipul lui Iisus pe stânci, pereți, autobuze iar duhovnicii noștrii sunt singurii acceptați în Liga Campionilor Creștini datorită smereniei lor nemaipomenite. Ok, să facem un rezumat. Șerpii stau liniștiți timp de un an. Șarpele -șef are grijă ca pe data de 15 august să facă un anunț: ,, Wake up’’-toți șerpii, șerpoaicele și puii de șerpișori să treacă la pupat icoane. Aveți grijă ca nu cumva să pupați vreo icoană care nu e ortodoxă’’.  Ca ortodox, astfel de evenimente mă pun într-o situație penibilă. Cum aș putea eu să cred că Domnul vrea ca doar lumânările ortodocșilor să se aprindă în noaptea de Înviere? Iar povestea asta cu șerpiii se poate explica, bănuiesc, dar mi-e lehamite, așa că o să mă apuc să ascult Metallica înainte de a mai apărea vreo știre mistico-hedonistă la televizor.
A, să nu uit. Știți ce se întâmplă în fiecare an pe 34 august ? Plouă cu pufarini și dolari care au pe ei autograful sfântului Zizifar. Atenție, asta se întâmplă numai la noi, la ortodocși. La catolici și la celelate culte nu se întâmplă nimic deosebit. Bengos, nu-i așa ? Păi da.

Eduard Dorneanu
Mălini 17 august 2014
Acest material este protejat de legea dreptului de autor. Sunt interzise preluarea parţială sau integrală şi difuzarea lui fără acordul autorului . 

  

2 comentarii:

  1. M-ai amuzat ! Credinta o are fiecare in suflet si cred ca tu esti mai credincios decat multi altii.Sufletul tau e pur ca al unui copil.Zilele trecute am auzit doua fetite ce vorbeau cu o salcie . O salutau si-i spuneau cat e de frumoasa .Ma gandeam la tine cum vorbesti cu pomii si copacii.Asta fac si eu zilnic .Le trimit iubirea mea si-i salut si le multumesc pentru umbra si frumusetea lor si pasarilor pentru cantecele lor si vantului si soarelui......Credinta cea mai puternica e sa pastrezi copilul din tine

    RăspundețiȘtergere