dorneanueduard.blogspot.ro Web analytics

joi, 18 iulie 2013

ÎNAINTE DE FILM

A devenit o obişnuinţă ca pe un anumit post de televiziune să se difuzeze un videoclip muzical înaintea celui mai urmărit film serial al zilei. Pe undeva este de înţeles acest demers: este momentul de raiting maxim al zilei. Astăzi la ora 18.30, respectivul post de televiziune a promovat trupa ,,One”. Nu mi-am dat seama imediat cine sunt tinerii din clip. După un timp mi-am amintit de ,,LaLa Band” şi am realizat că fata fardată strident ( chiar de ce au fardat-o în halul ăsta? ) este Criss, iar băiatul trist este Vlad. Trecând peste lipsa de imaginaţie a celor care au botezat trupa cu numele unei piese celebre a formaţiei ,,Metallica” am fost foarte atent la melodia prezentată:,,Un nou început”. Surpriza a fost una total neplăcută. Domnişoara violent fardată a vrut ( sau s-a vrut) să iasă neapărat în evidenţă cu gesturi teatrale şi o mimică a feţii care o ducea mai mult către ridicol decât către expresivitate.Binenţeles că în melodie nu poate să fie vorba de altceva decât despre o plajă, doi îndrăgostiţi care se sărutau şi care acum sunt nefericiţi. Imaginile de un rar ridicol ne înfăţişează doi tineri obosiţi, cu voci fără vlagă, gata să bocească asemeni Julietei înainte de a se sinucide. Am înţeles că filmările pentru clip au durat 3 zile, iar promovarea acestui ,,cântec legendar” se face în mod sălbatic şi la radiourile comerciale.
Muzica românească este sufocată de amatori sau ,,speranţe” . Cele două mari case de discuri ( singurele care contează cu adevărat în România) promovează astfel de ,,vedete” şi au un succes garantat. Se pare că există deja un public ţintă unde melodiile tânguitoare despre dragoste rănită sunt primite cu mare interes. Bănuiesc că după liceeni leşinaţi din dragoste pe plajă vor urma preşcolari care se iubesc prin parcuri şi poate chiar bebeluşi care îşi trimit mesaje telepatice.
De acum voi fi foarte atent când deschid televizorul. Dacă se vor înfiinţa trupe româneşti cu numele ,,Tears in heaven” sau ,,Like a virgin” ? Hm, vom vedea.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu