dorneanueduard.blogspot.ro Web analytics

sâmbătă, 1 iunie 2013

DEPARTE DE TROIA (ziua 30)

-Tocmai am aflat că fata mea a câștigat un concurs de miss,se plânge Patterson.Asta implică multe și sunt profund nemulțumit pentru că a partcipat la așa ceva.
-Ne arăți și nou pozele cu ea în costum de baie,întreabă Sașa numai zâmbet ?
-Vedeți,e exact cum am spus eu.Lumea întreagă va spune că e o imorală ce își face de râs părinții și religia.
-Eu voiam să văd doar pozele nu am spus că e imorală.Nu am fost în Suedia să văd dacă e imorală sau nu.Inventezi prostii. . .
-Patterson,vorbești nefiresc de mult în ultima vreme, îi strig stegarului.Te-ai schimbat mult.Mereu ți se pare că ești lovit de cuvintele celor din jur.Asta e semn de boală,camarade.
-Vreau doar să arăt tuturor ce simt,ce cred,ce înseamnă viața pentru mine.
-Nu interesează pe nimeni trăirile tale,stegare.Uite la Sasha,vrea poze cu puștoaica ta.În rest nu îl interesează nimic din filosofia ta vikingă.
-Poate Sasha nu e cel mai bun exemplu.Trebuie să comunicăm,să ne exteriorizăm.Asta înseamnă să fii uman.
-Adică eu sunt prost ,se supără Sasha?
-Nu camarade,dar nu mă înțelegi pe deplin.
-Nici nu vreau.Altă treabă nu am eu decât să înțeleg suedezii supărați pe fetele care au câștigat concursurile de miss. . .Ce să zic. . .
-Primitiv în gândire,murmura Patterson.
-Suedez țăcănit,ripostează,Sasha.
Cei doi sunt gata să se înfrunte și dincolo de cuvinte.Giovanni Frato le propune un meci de box cu sau fără mănuși,cum vor ei.Sasha e de acord imediat ba chiar vrea să parieze pe victoria lui.În câteva minute vestea confruntării celor doi dă ocol taberei și camarazii se strâng unul câte unul.Sunt bătuți patru țăruși și legate niște sfori:ringul e gata.Giovanni afirmă că el știe toate regulile și în uralele camarazilor e confirmat ca arbitru.Nu se spune câte reprize va avea confruntarea și nici câte minute durează o repriză.Totul e la latitudinea arbitrului. 
Sasha e mult mai gras ca Patterson dar suedezul e cel mai înalt din tabăra noastră.Nu știu de unde sunt aduse două perechi de mănuși.Sasha are niște mănuși ce nu prea seamănă a mănuși de box,par a fi mai degrabă niște mănuși de bassebal dar nimeni nu e interesat de detalii.Meciul începe cu atacuri repetate din partea lui Patterson.Se pare că suedezul chiar se pricepe să boxeze:are un joc de picioare remarcabil,știe să țină corect garda și deține o variată gamă de lovituri,upercuturi,croșee și altele.După cinci minute fața lui Sasha este tumefiată iar arcada stânga spartă.În huiduielile asistenței contrariate de faptul că meciul se termină așa de repede arbitrul îl declară învingător pe Patterson.
-Nu e corect,strigă Sasha cu fața plină de sânge.Mie mi-au dat mănuși de sudor nu de boxer.Suedezul a câștigat pe nedrept.Aflați cu toții că fata lui a câștigat un concurs de miss.Vă va împarți și poze cu ea.
Camarazii râd și toarnă peste Sasha o galeată cu apă.Toți țin la el pentru că e veșnic vesel în comparație cu stegarul Patterson care e mereu trist .
-Lasă rusule că îl bați data viitoare,i se strigă cu admirație de peste tot.
-Rus ești tu,caraghiosule.Eu sunt ucrainean...
Lumea se retrage un pic dezamăgită pentru că meciul de box a durat doar o repriză.Cei doi combatanți își strâng mâinile iar suedezul își cere scuze pentru că a lovit necruțător.Sasha râde cu lacrimi de copil neastâmpărat.Și Patterson râde.Și eu,și ceilalți camarazi. . .
Sunt zile când  moartea nu are nici o putere.În astfel de zile Icar și Dedal se pregătesc de încă un zbor.Și tot în astfel de zile mamele nasc copii ce nu vor cunoaște frica indiferent de dușmanii cu care se vor confrunta .Sunt zile însemnate cu foc și sânge.Sunt zile când moartea nu are nici o putere.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu