dorneanueduard.blogspot.ro Web analytics

duminică, 2 iunie 2013

DEPARTE DE TROIA (ziua 37)

Lupta a luat sfârşit acum jumătate de oră.Am rămas singuri în mijlocul unor zăpezi din care răniţii ne strigă necontenit. Alerg de la un camarad la altul.Zăpada mi se aşează în cale încercând să mă oprească.Sunt zeci de răniţi care ţipă încercănd să se faca auziţi. Ninsoarea nu conteneşte. . . 
Căpitanul e plin de sânge. Îl ridic de jos ca pe un copil şi îl port pe braţe la primul cort sanitar.Medicul îi descheie vestonul încercănd să vada rănile. Căpitanul îşi revine şi injură în limba lui Voltaire un inamic nevăzut.
Ies afară. Zeci de răniţi strigă din zăpezi. Patterson trece pe lângă mine ducând în braţe un camarad învineţit de frig. Medicul ţipă la el:
-Nu îmi mai aduce morţi !!Tu nu vezi ca e mort?Caută pe cei vii,nu mai veni cu morţii aici.
-Nu e mort,e doar leşinat ţipă stegarul încercând cu disperare să pătrundă în cortul sanitar cu trupul camaradului .
-E mort,e ţeapăn,nu respiră.
-Nu te cred.
-Pleacă după răniţi şi lasă morţii să-şi doarmă somnul în pace !
Patterson s-a aşezat in genunchi şi a început să îi facă respiraţie gură la gură camaradului mort. 
-Nu ţi-e greaţă sa pupi un mort, întreabă Sasha privind scena cu maximă curiozitate? E mort degeaba îl chinui.
-Rus idiot dacă ai fi tu în locul lui ţi-ar conveni?
-În primul rând eu nu sunt rus.În al doilea rând eu nu te-aş lăsa să îmi faci respiraţie gură la gură.Prefer să mor cu zile.
Trupul mortului este ridicat şi dus lângă ceilalţi căzuţi în bătălie. Imaginea este una de o urâţenie absolută:oamenii au ingheţat în diferite poziţii groteşti, înspăimântătoare.Nu pot rezista mult acolo, prefer să caut în continuare răniţi in iarna ostilă . 
Nu se mai aud chemările răniţilor. Cred că frigul i-a ucis pe cei căzuţi în zăpadă. Şansele de a mai găsi pe cineva în viaţa sunt minime. Mă împiedic de un cadavru şi cad peste hoiturile îngheţate ale unor cai. Mă ridic enervat sub privirile amuzate ale lui Sasha care îi strigă lui Patterson aflat la câţiva metri de noi:
-Vino repede, unul din caii aştia s-a mişcat. Are nevoie de respiraţie gură la gură!
Stegarul îl doboară pe Sasha cu o singură lovitură de pumn şi apoi se aruncă asupra lui. Reuşim cu greu să îi despărţim.Sasha râde arătând tuturor ca în timpul altercaţiei a pierdut un dinte.Patterson pleacă furios către tabără.
Ne reluăm căutările. Cei rămaşi în zăpezi sunt toţi morţi. Îi ducem în tabără pentru a îi inmormânta omeneşte.
Încerc să îmi şterg cumva din memorie imaginea contorsionată a morţilor îngheţaţi.Ninsoarea s-a oprit între timp.
Sunt obosit şi trist. Sunt trist. . . 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu